Translate

dilluns, 12 de setembre del 2011

BUNÍSssssims "BUNS"


És la primera vegada que faig una entrada d'un plat de cuïna, cosa que potser faré de tant en tant, així compartiré altres coses bones. Aquesta recepta és de la Glòria Baliu de Kirchner. He buscat en altres llocs i es poden fer de moltes altres maneres. És un dolç típic anglès, on no hi entra molta mantega, cosa interesant. Pensava que eren unes galetes, però després vaig veure que la pasta no quedaba gaire ferma, i buscant vaig descobrir que eren com panets. Bé, aqui us deixo la recepta tal com esta escrita en el llibre:

Ingredients:
325 de farina
50 gr. de mantega
2 ous
1/4 de litre de llet
30 gr. de sucre
100 gr. de panses de Corint
25 gr. de llevat de forner
1 cullereta de cafè de gingebre en pols
1 cullereta de cafè de canyella en pols
un pessic de sal

Es desfa el llevat amb una mica de llet tèbia, es barreja amb una part de la farina i es deixa que pugi la massa durant uns 20 minuts.
En un bol, es posa la resta de la farina, l'ou, la canyella, el gingebre, el sucre, la resta de la llet i el pessic de sal, es pasta amb les mans fins que quedi una pasta ben fina; llavors s'afegeix el llevat preparat anteriorment, es pasta de nou, fins que quedi ben barrejat, i s'hi afegeix la mantega cremosa.
Quan sigui ben pastat, es fa una bola i es deixa reposar tapat durant una hora, en un lloc calent i sense corrents d'aire, per a que llevi.
Passat aquest temps, es pasta altre cop, per treure l'aire de dins, es fa una bola i es deixa 45 minuts més.
Seguidament es parteix la massa en dos parts i de cada part es fan 8 boles, s'aplanen amb les mans i s'hi reparteixen les panses, en el mig de cada bola, i es torna a fer una bola, es fiquen en una font que pugi anar al forn, untat amb mantega, tenint cura de que no quedin molt juntes, per evitar que quan creixi la massa s'enganxin.
Es deixen reposar 45 minuts més.
Després es pinten els "buns" amb l'ou batut amb un pincell i sobre de cadascun es fan dos talls en forma de creu, amb un ganivet ben afilat. S'enfornen (th.7) i es deixen coure durant uns 20 minuts.

Consells i entrebancs:
Primer heu de disposar de unes cuatre hores.
Aquesta és la recepta original, però a mi que no m'hi agraden les panses perque queda molt dolç, les vaig suprimir. I en contes de ficar-hi les panses hi vaig afegir el seu pes en sucre, així que en total de sucre hi vaig posar 30 + 100 = 130 gr.. Després, com que no tenia gingebre en pols i tenia un gingebre confitat que vaig fer, vaig fer trossets petits del gingebre i vaig treure el pes des gingebre confitat del sucre que tenia resultant 130.
Després, quan vaig juntar tots els ingredients per fer la massa resulta que quedaba molt líquida per fer una bola i vaig començar a posar-hi més farina fins tenir una pasta més consistent, però encara no es podia fer una bola, però ho vaig deixar així. Al final, vaig pessar el paquet de farina que vaig fer servir, "Gallo" reposteria, i havia uns 500 grams, per la qual cosa hi vaig afegir-hi fins als 495 gr. aproximadament.
Després del temps de llevat, que va creixer més del doble i gairebé sortir del bol, per ajuntar-hi la massa del llevat, costaba de barrejar, així que vaig haver d'agafar la pastadora elèctrica, i ja va quedar ben juntat tot. El resultat continuaba quedant bastant enganxós per pastar amb les mans.
Va tornar a llevar molt, més del doble. Que bé! però amb la quantitat de llevat que hi entra ja pot, ademés la calor que fa hi acompanya. En el últim pastat, quan s'han de modelar les boles, perque s'em desenganxés la massa de les mans es convenient que us unteu les mans d'oli, igual que el taulell, hi treballereu molt bé. Les boles van creixer moltíssim a la plata del forn, és van ajuntar, però no hi havia més espai.
Si us atreviu queden uns panets bonísssims, com si fossín brioixos, i es poden partir per la meitat i posar tant dolç com salat, amb mantega, pernil dolç i formatge calentats són una delícia. També amb melmelada de nabius, com a la foto.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada